The Otium Post

The Otium Post

21/02/2015

KILDESKATTEN - Pensjonistenes fortvilelse.




KILDESKATTEN - Pensjonistenes fortvilelse


I valgkampen før Stortingsvalget 2013 lover Fremskrittspartiet ( FrP) å få fjerne kildeskatten hvis en kom i posisjon. FrP var vel det  eneste politiske partiet som stemte imot innføringen av denne skatten på Stortinget, hvis jeg ikke husker feil. Jeg hørte selv på tv  at Erna Solberg også lovet at høyre ville også fjerne kildeskatten hvis de kom i posisjon etter stortingsvalget, men det var vel bare for å kapre stemmer fra FrP kan jeg tenke meg. Høyre har også gitt blaffen i denne lovnaden etter valget.


Etter valget har en intet hørt  fra FrP om denne forhatte skatten som har gjort tilværelsen nesten uutholdelig for mange av våre emigrerte  etnisk norske landsmenn.  Minst tre – 3 – har tatt sitt liv.


Det som også er besynderlig er jo at våre nye landsmenn har unntak fra loven om kildeskatt og ikke blir ”flådd” av den norske stat når de som pensjonister vender tilbake til sitt opprinnelige hjemland og bosetter seg der. Det var det jo SV med Kristin Halvorsen som var pådriver for.  Med bakgrunn i bl annet dette er det jo ikke noe rart at det blir rasisme i Norge.


Det er jo IKKE LIKHET FOR LOVEN !

Hvorfor har FrP ikke skrevet noe om dette i medlemsavisa, FREMSKRITT ?  ER dere totalt handlingslammet ? Utnytter lite for å kapre velgere synes jeg !  Dere bør også være litt mer opptatt av og beholde gamle velgere !


Jeg er rimelig oppdatert på hva som er gjort med hensyn til kildeskatten etter valget. Jeg vet blant annet at flere departement skal vist arbeide med dette, men veeeldig sakte og intet departement har fått hovedansvaret. Dette sier meg at dette arbeidet er nok bare for ikke å miste ansikt fullstendig selv om kildeskatten er i strid med menneske-rettighetene. Oppholdende strid kalte vi slike ting i det militære forsvaret. Indirekte så gir jo kildeskatten etniske nordmenn husarrest i Norge som pensjonister og uføre.


Det som også forundrer meg er at ledelsen i FrP ( mitt kjære parti  fra 1997) har unnlatt å utnytte kildeskatten bedre som ett bidrag til å beholde oppslutningen om partiet. Det sier meg som en tidligere leder i det militære forsvaret at ledelsen i FrP ikke har vært så god som den burde ha vært.


Dessuten så  har det vært skuffende å registrere at FrP ikke har vært mer opptatt av og få  forsvarspolitikken mer på banen i valgkampene. Har dere i ledelsen sovet en ”tornerosesøvn” der sør på Carl Johan i Oslo ? Eller er det at dere ikke har hatt noen som har hatt forsvar av vårt land i tankene.


Dette jeg nå skriver er ingen trussel, men fakta;

-          hvis jeg ikke hører om at FrP arbeider mer for å få opphevet loven om kildeskatt  før våren 2015 vil jeg nok sterkt vurdere å si opp mitt medlemskap i partiet
-          jeg kommer ikke til å betale min medlemskontingent før juni 2015
-          har jeg ikke registrert  at FrP har vist offensiv opptreden for å få bort kildeskatten innen den tid vil jeg nok melde meg ut av partiet.
-          jeg har tidligere vært leder av Leksvik FrP  og FPS de senere år.


Vennlig hilsen fra

Henry Magne Dahl

------------------------------------------------------


Kommentar:






Administrator
THE OTIUM POST





No comments:

Post a Comment

Enter your comments here: