The Otium Post

The Otium Post

11/01/2014

0-tiltak er det beste i følge finansministeren

Det nytter ikke å fortsette å sitere paragrafer og lovvedtak til FD´s
Johanna Riann,hun er en lovakrobat som kan vri og vrenge på alt i det uendelige.

Tilsynelatende ´fornuftige´ stortingsrepresentanter har blitt grundig orientert om de
katastrofale følgene kildeskatten påførte minstepensjonistene bosatt i utlandet i
minst 4 år uten å ville rikke én finger for å hjelpe,kun litt bla bla i Stortinget av og til,
uten vilje til å see det gjennomført.  Tatt i betraktning at vi ´alle´nå er blitt millionnærer
gremmes jeg over stortingsrepresentantene og regjeringens likegyldige og  ubarmhjertige
oppførsel.  Norge har totalt mistet hjertelaget.

Selv er jeg ingen skatteflyktning, men gjode den feil å forelske meg i en brasiliansk
dame fra Sao Paulo i 2000 som jeg giftet meg med i Norge i 2002. Da jeg ikke har
gjenlevende foreldre i Norge og begge min kones foreldre fortsatt er i live og trenger
hennes hjelp på sine eldre dager,besluttet vi oss til å flytte til Brasil i 2003.
Men dette har ikke den minste interesse eller betydning for hverken den avgåtte
Finansministeren eller hans ´bøddel´ Johanne Riann som kun siterer lovparagrafer.

Er redd den eneste veien er rettens vei gjennom Høyestertett via en internasjonalt
kvalifisert skattesakfører som vi alle må kunne være med på å betale uansett
våre noen ganger nyanserte ståsted.

 
Jeg er redd vi kan ende opp med en "For mange kokker,for mye søl" situasjon som
leder ingensteds hen.


Tore Christiansen 
Sao Paulo - Brazil 

Les Ola´s email under:

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Hei!

(klikk lenken)

O-Tiltak-Siv Jensen

0-tiltak er det beste i følge finansministeren, alt er godt som det er.

Hva med kildeskatten? også her, alt er godt som det er?
Prisene i Norge er ikke så høye som en tror, bortsett fra matvarer og muligens 

rørleggerarbeid (og å skaffe en rørlegger) etc.

Alle hvitevarer er adskillig dyrere i Tyskland. Husleier i storbyer her koster flesk. 

En har sett at å bo i storbyer i Brasil etc koster adskillig mer enn en kan forestille seg.

Fjerning av kildeskatten er utelukkende en politisk avgjørelse. Men fornemmelsen er 

stor at Siv Jensen lar seg lede av FiN og dermed finnes det "raskt" en eller annen "dum"
unnskyldning for å beholde kildeskatten til evig tid,

Hva ville bosatte i Norge si som får sin pensjon redusert med 15 % over natten, og 

denne pensjonen er så liten at den ikke blir beskattet hverken i Norge eller Tyskland.

Dette skjer tre personer som jeg kjenner og som jeg hjelper til med skatteforhold til Norge

Alle medlemmer i finanskomiteen, alle partiledere og kordineringsdamen mellom Høyre 

og FrP er grundig orientert om disse konsekvenser.
Alle som en av disse gir blaffen i dette. (Jeg skjemmes av moderlandet i denne saken!)

Da den nye skatteavtale mellom Tyskland og Norge, som utløser dette forhold, ble 

behandlet i Stortinget ble saken klubbet i gjennom på sekunder uten spørsmål i saken.

Som nevnt alle var kjent med konsekvensene for de med lave pensjoner.

Vi må, og flest mulig, må nå nytte alle muligheter for å klage på kildeskatten. 

Det er ikke bra når bare noen få navn blir klage-gjengangere.

Dersom FiN får fortsette som planlagt; blir alle skatteavtaler endret og som nevnt ovenfor 
rammer dette alle som er bosatt i sine respektive land.

Jeg er usikker på om FB er nok i å fronte denne saken, sidene er lukket, og andre 

kommer ikke inn uten å være medlemmer og som har noenlunde samme problemet.

Selvsagt bra å diskutere med likesinnede på FB.

Etter at kildeskatten har "gått seg til" kommer med AP kjøpekraftreguleringen.

Den nye regjeringens motto er 0-tiltak.

Noen tanker på en lørdagsmorgen.

Hilsen


Ola
--
Ola Slagstad
Friedrich-Ebert-Str. 39 E
D - 31157 Sarstedt, Germany

No comments:

Post a Comment

Enter your comments here: